Joël (23): ''Ik kwam via de livechat met Youbahn in contact en nu werk ik zelf op de supportafdeling.''
Joël ging via ons platform aan de slag bij verschillende opdrachtgevers als bezorger, ontbijtmedewerker, support agent en in de bediening. Nadat hij met ons in contact kwam via de livechat, nodigde we Joël uit om een shift als support agent mee te draaien bij ons op kantoor. Daar begon zijn carrière bij Youbahn.
Hoe ben je bij ons platform terecht gekomen?
“Eén van mijn vrienden werkt al een aantal jaar via jullie platform. Hij vertelde me regelmatig over zijn werk via Youbahn. Op dat moment had ik nog een bijbaan. Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe bijbaan maakte ik een account aan bij Youbahn en ik had vrij snel mijn eerste shift te pakken.”
Waarom ben je via ons platform gaan werken?
‘’Het aspect dat ik veel flexibiliteit heb en wekelijks uitbetaald krijg is perfect. Het is super chill, je hebt altijd geld. Als ik morgen wil werken kan ik dat last minute regelen via het platform. Bij een vaste bijbaan moet je dit ruim van tevoren aangeven.’’
Je hebt een plek veroverd in ons team en hebt contract gekregen bij Youbahn. Hoe heb je dat gefixt?
‘’Er was iets misgegaan met een shift via het platform waardoor ik contact met Youbahn opnam via de livechat. Daar raakte ik aan de praat met support agent Massiël en zij vroeg of ik een shift wilde pakken als support agent. Zo is mijn verhaal bij Youbahn begonnen. Ik stapte direct in de trein naar Amsterdam. Die dag hielp ik team operations met het vullen van shifts en het ondersteunen van Youbahners in de onboarding. Aan het eind van de dag vroeg Massiël of ik haar de komende tijd wil ondersteunen met de webcare. Dat leek me een mooie uitdaging. Eerst werkte ik via het platform, maar Youbahn bood me al snel een contract aan. Nu ben ik onderdeel van team Youbahn en ik heb het erg naar mijn zin. Daarnaast pak ik af en toe shifts bij andere opdrachtgevers om me te blijven ontwikkelen.’’
Hoe ziet een dag op de supportafdeling eruit?
‘’Het werk is veelzijdig. Ik beantwoord vragen via de telefoon en e-mail. Daarnaast heb ik de regie over alle berichten die via WhatsApp of de livechat binnenkomen. De vragen en cases die ik op een dag krijg zijn erg afwisselend. Het ene moment help ik Youbahners met het compleet maken van hun profiel en het andere moment verwijs ik opdrachtgevers door naar de juiste contactpersoon van Youbahn. Als ik tijd over heb ondersteun ik de salesafdeling door geschikte Youbahners te plaatsen op shifts van onze opdrachtgevers.
Wat ik het leukst vind aan mijn baan bij Youbahn is de variatie aan vragen en casussen waarmee ik te maken krijg. Ik probeer altijd maatwerk te leveren. Er zijn geen standaard antwoorden die ik geef. Elke Youbahner is anders en per situatie kijk ik hoe ik een Youbahner het best kan helpen. De reacties die ik van Youbahners krijg als ik ze heb geholpen maken me blij. De dankbaarheid voor mijn werk geeft me echt een boost.’’
Wil je ook aan de slag achter de schermen bij Youbahn? Er staan regelmatig shifts op ons platform voor werk bij ons op kantoor. Registreer je nu en pak een shift.